Przetarg na obwodnicę Prudnika w ciągu DK41
Do Dziennika Urzędowego UE trafiło ogłoszenie o przetargu na budowę obwodnicy Prudnika w ciągu DK41. Wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego, a następnie – po uzyskaniu pozwolenia na budowę – za realizację inwestycji wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Wybór wariantu środowiskowego
W ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przeanalizowano trzy warianty przebiegu obwodnicy Prudnika. Ostatecznie we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej wskazano wariant I. Po uzyskaniu DŚU, wydanej przez wójta gminy Lubrza, możliwe było sfinalizowanie Koncepcji programowej oraz przygotowanie dokumentów przetargowych.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w 2027 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu decyzji ZRID.
Przebieg nowej trasy
Projektowana obwodnica Prudnika zostanie poprowadzona po wschodniej stronie miasta, na terenie gmin Lubrza i Prudnik. Trasa klasy GP będzie miała 3 km długości i połączy istniejącą obwodnicę Lubrzy w ciągu DK40 z DK41 w rejonie ogródków działkowych.
Zakres inwestycji
W ramach budowy obwodnicy Prudnika powstaną trzy ronda i dwa wiadukty – nad linią kolejową oraz nad ul. Jesionkową. Przebudowane lub rozbudowane zostaną drogi krzyżujące się z nową trasą, a także zrealizowane zostaną drogi dojazdowe obsługujące przyległy teren.
Poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu
Celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, który obecnie koncentruje się na DK41. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży lokalny układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość dróg.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
