
S52 Bulowice – Chocznia
Ten odcinek ma kluczowe znaczenie dla Andrychowa, największego miasta powiatu wadowickiego. BDI ominie Andrychów od północy, a dojazd do miasta zapewni nowy węzeł, który powstanie na skrzyżowaniu z ul. Batorego (droga wojewódzka nr 781). Kolejny węzeł na trasie powstanie w Inwałdzie, na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Tu S52 również pobiegnie na północ od tej popularnej wśród turystów miejscowości.
W pobliżu Wadowic powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (jedno po każdej stronie drogi). GDDKiA planuje budowę 17 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy obiekt mostowy o długości ponad 200 m powstanie na Wieprzówce w Andrychowie. Powstanie też 13 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ponad 4 mln l oraz trzy przejścia dla zwierząt.
S52 Kalwaria Wschód – Głogoczów
Ostatni odcinek BDI połączy nową drogę ekspresową z zakopianką. S52 połączy się z DK7 w miejscu dzisiejszego węzła Głogoczów, który zostanie gruntownie rozbudowany. Poza tym powstaną dwa węzły, Sułkowice na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 956 oraz Skawina (między Wolą Radziszowską a Krzywaczką). Nowa trasa pobiegnie na północ od DK52.
Wraz drogą ekspresową powstaną aż 33 obiekty. Największy z nich powstanie w Izdebniku. Będzie to niemal 900 m estakada zlokalizowana przed Biertowicami. Powstanie też 18 przejść dla zwierząt i 26 zbiorników retencyjnych mieszczących łącznie ponad 11 mln l.
Zakres badań geologicznych
Na całym odcinku BDI GDDKiA planuje wykonać ponad 6,6 tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.