REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetargi dotyczące dwóch odcinków BDI

Krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetargi na przeprowadzenie badań geologicznych i przygotowanie projektów budowlanych dla dwóch odcinków trasy S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI). Przetargi dotyczą odcinków: Bulowice – Chocznia (11,5 km) oraz Kalwaria Zebrzydowska – Głogoczów (12 km).

Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

S52 Bulowice – Chocznia

Ten odcinek ma kluczowe znaczenie dla Andrychowa, największego miasta powiatu wadowickiego. BDI ominie Andrychów od północy, a dojazd do miasta zapewni nowy węzeł, który powstanie na skrzyżowaniu z ul. Batorego (droga wojewódzka nr 781). Kolejny węzeł na trasie powstanie w Inwałdzie, na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Tu S52 również pobiegnie na północ od tej popularnej wśród turystów miejscowości.

W pobliżu Wadowic powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (jedno po każdej stronie drogi). GDDKiA planuje budowę 17 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy obiekt mostowy o długości ponad 200 m powstanie na Wieprzówce w Andrychowie. Powstanie też 13 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ponad 4 mln l oraz trzy przejścia dla zwierząt.

S52 Kalwaria Wschód – Głogoczów

Ostatni odcinek BDI połączy nową drogę ekspresową z zakopianką. S52 połączy się z DK7 w miejscu dzisiejszego węzła Głogoczów, który zostanie gruntownie rozbudowany. Poza tym powstaną dwa węzły, Sułkowice na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 956 oraz Skawina (między Wolą Radziszowską a Krzywaczką). Nowa trasa pobiegnie na północ od DK52.

Wraz drogą ekspresową powstaną aż 33 obiekty. Największy z nich powstanie w Izdebniku. Będzie to niemal 900 m estakada zlokalizowana przed Biertowicami. Powstanie też 18 przejść dla zwierząt i 26 zbiorników retencyjnych mieszczących łącznie ponad 11 mln l.

Zakres badań geologicznych 

Na całym odcinku BDI GDDKiA planuje wykonać ponad 6,6 tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności.  Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.