
Dwa ponad 130-letnie obiekty mostowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem są już przygotowane do kluczowych prac. Kolejowa infrastruktura została zdjęta, a konstrukcja mostów uniesiona, tak, by wykonawca mógł wymienić łożyska i wzmocnić obiekt. Prace obejmą również kamienne przyczółki i filary. Mosty będą odnowione i dostosowane do prędkości do 120 km/h. Usunięte zostaną ograniczenia prędkości.
Ekipy wymieniają sieć trakcyjną na 11 km odcinku linii kolejowej Jelenia Góra – Wałbrzych: między Sędzisławem a Marciszowem oraz Wałbrzychem Miasto a Wałbrzychem Fabrycznym. Pociąg sieciowy zwinął już linię zasilającą, a palownica gąsienicowa wbiła fundamenty, na których oprze się nowa sieć trakcyjna.
Utrzymanie dobrego czasu podróży zapewnią prace przy czterech wiaduktach w Wałbrzychu: na ul. Gdyńskiej, ul. S. Moniuszki, ul. 1-go Maja i przy stacji Wałbrzych Fabryczny. Najstarszym objętym pracami wiaduktem jest kamienny kolos na ul. Stanisława Moniuszki. Przeprawę wykonano w 1860 r. Będzie remontowany, zarówno jak obiekt na Gdyńskiej, zgodnie z założeniami konserwatora zabytków.
Wiadukty zapewniają sprawną komunikację drogową w mieście, więc z myślą o mieszkańcach, nawet podczas prac zostanie zachowany ruch pieszy i drogowy.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław Świebodzki – Jelenia Góra – prace na szlaku Marciszów – Sędzisław, Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny oraz na obiektach inżynieryjnych” realizuje firma PORR. Wartość projektu ze środków z KPO wynosi ok. 125 mln zł. Prace zakończą się w 2026 r.