![Prace przy pomocy barki, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Luty/15.02/_resampled/ResizedImage300225-most_Gdanski.png)
![Remont Mostu Gdańskiego, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Luty/15.02/_resampled/ResizedImage300225-most_Gdanski2.png)
Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej, południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury i niskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac.
Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonany został specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęseł na docelowe miejsce.
Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki i ciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy.
Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.