Zakres remontu mostu na Wisłoku
Prace obejmą kompleksowy remont obiektu. Wykonana zostanie nowa nawierzchnia bitumiczna na moście i dojazdach, a także oznakowanie poziome jezdni. W ramach inwestycji odnowione zostaną również elementy wyposażenia pomostu, w tym izolacja, balustrady, bariery, kapy chodnikowe, gzymsy oraz urządzenia dylatacyjne.
Roboty będą prowadzone połówkowo, pod ruchem. Najpierw wyłączona zostanie połowa mostu, a ruch pojazdów odbywać się będzie wahadłowo po drugiej części obiektu. Następnie, po przełożeniu ruchu na odnowioną część, prace zostaną przeniesione na drugą połowę przeprawy.
Wartość inwestycji to 2 337 827,65 zł. Wykonawcą jest firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk.
Parametry techniczne mostu
Most w Iskrzyni został oddany do użytku w 1966 r. Obiekt o długości 64 m przebiega pod kątem 63° względem rzeki. Konstrukcja żelbetowa oparta jest na schemacie belki dwuprzęsłowej ze wspornikami. Ustrój nośny tworzy czterodźwigarowy ustrój belkowy o wysokości belek 1,26 m i szerokości 0,50 m w przęsłach, rozszerzającej się nad podporami do 0,70–0,80 m. Elementy konstrukcyjne połączone są płytą pomostową oraz poprzecznicami rozmieszczonymi co 6,25 m.
Filary wykonano jako monolityczne konstrukcje pełnościenne, posadowione bezpośrednio na gruncie. Początkowo most projektowano zgodnie z normami z lat 50., jednak w 1998 r. został on wzmocniony poprzez zastosowanie kabli sprężających typu IBDM 12x1L15,5/0 oraz dodatkowej żelbetowej płyty pomostowej, co pozwoliło na podniesienie klasy nośności do „B” według PN-85/S-10030.
Aktualne wymiary obiektu
- długość całkowita: 66,00 m
- szerokość całkowita: 10,08 m
- szerokość jezdni: 2 × 3,50 m = 7,00 m
- szerokości chodników: 2 × 1,54 m = 3,08 m
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
