REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Remont nawierzchni drogi ekspresowej S8 Konotopa–Prymasa Tysiąclecia – rusza drugi etap

W nocy z 7 na 8 lipca rozpoczyna się drugi etap remontu nawierzchni drogi ekspresowej S8 na odcinku między węzłami Konotopa a Prymasa Tysiąclecia. Prace będą prowadzone w trybie nocnym, a kierowcy muszą liczyć się z czasowymi utrudnieniami.

droga S8 Konotopa–Prymasa Tysiąclecia,
Droga ekspresowa S8, fot. GDDKiA O/Warszawa, www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/

Nocne prace na jednym z kluczowych odcinków S8

Remont drogi ekspresowej S8 Konotopa–Prymasa Tysiąclecia wchodzi w kolejną fazę. W nocy z poniedziałku na wtorek, 7–8 lipca 2025 r., ruszają roboty drogowe na odcinku między węzłami Konotopa a Aleją Prymasa Tysiąclecia – z wyłączeniem 2-kilometrowego fragmentu pomiędzy ulicami Lazurowa i Księcia Janusza, który został zmodernizowany w czerwcu.

Aby ograniczyć wpływ prac na ruch drogowy, roboty będą prowadzone wyłącznie w godzinach nocnych – od 20:00 do 7:00. Prace będą realizowane etapami – na odcinkach o długości około 1 km, przy zachowaniu dwóch dostępnych pasów ruchu dla kierowców.

Harmonogram i organizacja ruchu

W pierwszej kolejności zaplanowano wymianę nawierzchni na jezdni w kierunku Białegostoku. Roboty rozpoczną się 7 lipca, za węzłem Warszawa Zachód (S8/DK92), a ich zakończenie planowane jest na ostatni tydzień lipca – tuż przed skrzyżowaniem z Aleją Prymasa Tysiąclecia.

Początkowo zamknięte zostaną pas awaryjny, lewy i część pasa środkowego. Po zakończeniu tej części prac, ruch zostanie przełożony na odnowioną część jezdni, co umożliwi kontynuację remontu na pozostałej połowie trasy. Szczegółowy harmonogram dalszych prac zostanie ogłoszony po zakończeniu pierwszego etapu. Realizacja robót będzie uzależniona od warunków pogodowych.

Konieczność remontu po ponad dekadzie intensywnej eksploatacji

Odcinek S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Prymasa Tysiąclecia został oddany do użytku w styczniu 2011 roku. Jest to jeden z najbardziej obciążonych ruchem fragmentów sieci drogowej w Polsce – średnio w ciągu doby przejeżdża nim od 105 do 125 tys. pojazdów, z czego 12–13 tys. stanowią samochody ciężarowe.

Po ponad 14 latach eksploatacji konieczne stało się przeprowadzenie standardowych prac utrzymaniowych, polegających na wymianie warstwy ścieralnej nawierzchni. Działania te mają na celu przedłużenie trwałości konstrukcji drogi oraz poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.