Rozstrzygnięto przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Kołbaskowa
Szczeciński Oddział GDDKiA wybrał ofertę Pracowni Projektowej Dróg i Mostów DiM jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13.
Jest to jedna z dziewięciu inwestycji przewidzianych do realizacji w województwie zachodniopomorskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Dla obwodnic Gryfina w ciągu DK31 i Szczecinka w ciągu DK20 trwają już przetargi na realizację, pozostałe sześć zadań jest w trakcie prac projektowych.
Kompletna dokumentacja projektowa
Przebieg drogi został określony w wydanej w 2012 roku decyzji środowiskowej, która dotyczyła również położonej na północ obwodnicy Przecławia i Warzymic. Zadaniem projektanta będzie teraz opracowanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych dla inwestycji oraz wykonanie badań podłoża. Realizacja projektu budowlanego umożliwi przeprowadzenie procedury uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego, następnie zostanie uzyskana decyzja ZRID. Ogłoszenie przetargu na budowę drogi planowane jest w 2023 roku.
Obwodnica od wschodu ominie Kołbaskowo
DK13 łączy granice polsko-niemiecką w Rosówku z autostradą A6 i centrum Szczecina. Obwodnica Kołbaskowa w ciągu DK13 to kolejny element realizacji nowego przebiegu tej drogi. Wraz z biegnącą od autostrady A6 do Szczecina obwodnicą Przecławia i Warzymic trasa ta umożliwi całkowite wyprowadzenie pozamiejskiego odcinka tej drogi poza obszary zabudowane. Obwodnica Kołbaskowa rozpocznie się kilkaset metrów od granicy polsko-niemieckiej. Droga ominie od wschodu miejscowość Kołbaskowo i włączy się w nowy węzeł drogowy Szczecin Zachód, który przewidziany jest do realizacji w ramach obwodnicy Przecławia i Warzymic. Obwodnica Kołbaskowa będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główną ruchu przyspieszonego).
Źródło: GDDKiA O/Szczecin