REKLAMA
Mosty Wod-Kan Wiadomości
2 Minuty czytania

Rusza budowa wiaduktu na warszawskim Rembertowie

Na ulicy Chełmżyńskiej rozpoczyna się budowa wiaduktu, który umożliwi szybszy, wygodniejszy, a przede wszystkim bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia – Terespol. Prace przy konstrukcji wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na ulicach: Chełmżyńskiej, Strażackiej i Chłopickiego.

Grafika: SZRM Warszawa, www.um.warszawa.pl

Trwają przygotowania do budowy wiaduktu na Chełmżyńskiej, nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia – Terespol. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej.

Zakończyło się już przygotowywanie terenu przeznaczonego na drogę. Pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone 15 lipca, o godzinie 21:00.

Kanalizacja i zwężenia

Najpierw wykonawca przez dwa tygodnie przebuduje kanalizację na ulicy Strażackiej. Jezdnia od strony Targówka, przed rondem Granzowa, zostanie zwężona. Drogowcy zajmą pas w stronę Zabranieckiej. W tym kierunku kierowcy pojadą po istniejącej jezdni – pasem „pod prąd”. Wygrodzony zostanie też pas do jazdy prosto – w stronę ronda. Kierowcy pojadą tymczasowym pasem wykonanym z płyt drogowych. Przed samym rondem kierowcy wrócą na istniejącą jezdnię. Te utrudnienia zakończą się 29 lipca. Później pas do skrętu w prawo zostanie skrócony.

W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy do wiosny zwężą ulice:

  • Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa;
  • Chełmżyńską – po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej;
  • Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90;
  • Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.

Te zwężenia nie zmienią zasad ruchu drogowego. Liczba pasów w każdym przypadku pozostanie taka sama jak obecnie.

Wygodnie i bezpiecznie

Inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym oraz skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ulicy Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja, którą realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa pod koniec 2025 r.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA