Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Rusza kolejny etap prac na linii otwockiej

Od 12 czerwca na odcinku Warszawa Wawer – Warszawa Wschodnia rozpocznie się kolejny ważny etap prac. Wykonawca przystąpi do modernizacji torów linii numer 7 i budowy nowego przystanku Warszawa Grochów.

 

Zdjęcie: Damian Strzemkowski, Artur Lewandowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Damian Strzemkowski, Artur Lewandowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

Inwestycja na linii otwockiej zwiększy atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.

Od 12 czerwca rozpocznie się kolejny, ważny etap modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę Wschodnią z Warszawą Wawrem. Modernizowane będą tory, przystanki Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska oraz budowany nowy przystanek Warszawa Grochów. Kontynuowane będą prace na stacji Warszawa Wawer oraz przy budowie 5 nowych przejść podziemnych. Prace wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu pociągów, które zostały uzgodnione z przewoźnikami.

Na czas długiego weekendu czerwcowego, zaplanowano budowę tymczasowego połączenia torów linii kolejowej numer 7 z torami zmodernizowanej już linii 506. Umożliwi to sprawne przejazdy między Warszawą Wawer a Warszawą Wschodnią i kontynuację prac. Od 8 do 11 czerwca przewidziane są zmiany w rozkładzie jazdy. Pociągi od Warszawy Wschodniej kursować będą do stacji Warszawa Wawer. Z kierunku Otwocka część pociągów dojedzie do stacji Warszawa Falenica. Wybrane pociągi będą jeździły wahadłowo do i z Warszawy Radość. Za część pociągów zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.

12 czerwca ruch pociągów zostanie wznowiony. Pociągi będą kursować z pominięciem Warszawy Olszynki Grochowskiej. Podróżni na stacji Warszawa Wawer skorzystają z tymczasowego peronu. Dwukrawędziowy peron usytuowany przy przejściu w poziomie szyn od strony Anina umożliwi sprawne podróże do końca bieżącego roku. Natomiast podróżni z okolic Warszawy Olszynki Grochowskiej, na czas modernizacji, proszeni są o korzystanie z komunikacji miejskiej.

Widać już nowy peron przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. Budowane jest przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody ułatwią dostęp na wiadukt.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska peron zostanie przebudowany, odremontowana zostanie wiata przystankowa. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Kładka nad torami zostanie przebudowana i wyposażona w windy.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska będzie nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacji pasażerskiej. Kolej zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i kliniki.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, o wartości ok. 422 mln zł netto, jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI