Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Ruszyła budowa kładki dla pieszych w Mogilanach

Wykonawca rozpoczął budowę kolejnej kładki dla pieszych nad Zakopianką w Mogilanach. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych.

Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

Zmiana organizacji ruchu

W pierwszym etapie prac wykonawca będzie demontować wyspę przy skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Żary. Dlatego też zamknie pas do skrętu w prawo, który jest na DK7. Sam wjazd na ul. Żary z Zakopianki będzie utrzymany.

Kładka

Nowe przejście dla pieszych nad Zakopianką wykonawca zbuduje w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączy ul. Żary i św. Rity i zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu będzie można zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”.

Przez ten odcinek Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.

Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Inwestycja ma zakończyć się w listopadzie br.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) Zakopianką

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które krakowski Oddział GDDKIA realizuje dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:

– koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;

– koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;

– przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy Zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstanie kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowę drogowcy planują rozpocząć na wiosnę. Wtedy też powinna się zacząć budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budowany jest w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły drogowcy planują zrealizować do końca 2025 roku.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI