Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Ruszyły prace drogowe na Trasie Łagiewnickiej w Krakowie

W zeszłym tygodniu konsorcjum firm Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA (partner) rozpoczęło prace drogowe na budowie Trasy Łagiewnickiej w Krakowie.

Koszt budowy całej Trasy Łagiewnickiej (wraz z główną arterią drogową, tunelami, bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, budową dwóch mostów, przebudową koryta rzeki Wilga) to blisko 652,2 mln zł netto (802,2 mln zł brutto).

Zadanie zostało podzielone na kilka etapów. Całość ma być gotowa do 31 grudnia 2020 roku.

Przyjęto, że główna arteria będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego. Przedsięwzięcie wymaga również wydrążenia trzech tuneli o łącznej długości około półtora kilometra, wybudowania bezkolizyjnych skrzyżowań, nowego, zintegrowanego przystanku kolejowo-tramwajowo-autobusowego z centrum obsługi podróżnych, wytyczenia kładki dla pieszych i rowerzystów, budowy dwóch mostów (w tym kolejowego), przebudowy koryta rzeki Wilga, a także wybudowania przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych i ekranów akustycznych.

Budowa Trasy Łagiewnickiej jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych Krakowa w najbliższych latach. Arteria – wraz z planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa łączącą południową i zachodnią część miasta. Według władz Krakowa jest to projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

Autor: Budimex SA

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI