Zmiany na liście rankingowej PLK
Aktualizacja listy rankingowej została zatwierdzona uchwałą PLK i obejmuje korekty listy podstawowej, rezerwowej oraz zadań niezakwalifikowanych. Zmiany wynikają z decyzji wnioskodawców dotyczących dalszego udziału w projekcie oraz gotowości do współfinansowania inwestycji.
Do listy podstawowej włączono pięć nowych lokalizacji: Wrocław (ul. Poprzeczna), Wymysłowo, Buk, Włocławek oraz Palędzie. Jednocześnie część pierwotnie planowanych zadań nie będzie realizowana w I etapie programu.
Skrzyżowania bezkolizyjne PLK – dalsze etapy projektu
Zadania znajdujące się na liście rezerwowej I etapu automatycznie przejdą do ponownego rankingowania w II etapie, na podstawie punktów uzyskanych w analizie wielokryterialnej, o ile wnioskodawcy nie zrezygnują z dalszego udziału.
Założenia i finansowanie programu
Celem projektu jest likwidacja przejazdów kolejowo-drogowych i budowa skrzyżowań dwupoziomowych w całej Polsce. Program ma charakter konkursowy i jest skierowany do samorządów oraz zarządców dróg.
Na realizację przeznaczono 861 mln zł z budżetu państwa, po 430,5 mln zł na każdy etap. Maksymalne dofinansowanie PLK dla jednego zadania wynosi 60 mln zł. PLK współfinansują obiekty w obrębie torów, dokumentację projektową oraz koszty likwidacji przejazdów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
