REKLAMA
Budownictwo Energetyka Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Strategia Grupy TORPOL na lata 2025-2030

Grupa Kapitałowa TORPOL zaprezentowała strategię rozwoju na lata 2025-2030, której celem jest umocnienie pozycji rynkowej w branży infrastrukturalnej oraz dążenie do stabilnego wzrostu finansowego poprzez optymalizację procesów operacyjnych i wdrażanie innowacyjnych technologii. W latach 2025-2030 skumulowane przychody netto Grupy TORPOL mają wynieść ok. 14,5 mld zł, skonsolidowana EBITDA ma osiągnąć ok. 840 mln zł a skonsolidowany zysk netto ok. 500 mln zł. Spółka będzie dążyć do wypłaty 50% zysku jednostkowego w formie dywidendy.

Zdjęcie: TORPOL SA, www.torpol.pl

Strategia uwzględnia stabilne zwiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój współpracy z PKP PLK, CPK oraz innymi zarządcami infrastruktury kolejowej. Planowany jest rozwój nowych kompetencji oraz wejście w nowe segmenty biznesowe z zakresu Kolei Dużych Prędkości oraz Digital Rail Services. Grupa TORPOL zakłada dalszą ekspansję na segmentach rynku budownictwa tramwajowego, kubaturowego oraz Oil&Gas. Szczególną uwagę TORPOL zamierza poświęcić cyfryzacji procesów zarządzania, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i wzmocnienie pozycji rynkowej. W planach jest również przeprowadzenie akwizycji w celu wzmocnienia łańcucha wartości Grupy oraz wprowadzanie nowych usług uzupełniających obecną ofertę i dywersyfikujących źródła przychodu.

W latach 2025-2030 TORPOL planuje przeznaczyć 300 mln zł na inwestycje, koncentrując się na modernizacji zasobów, automatyzacji procesów oraz rozszerzeniu oferty o nowe usługi.

Perspektywy rynkowe dla Grupy TORPOL kształtują się obiecująco, głównie za sprawą znaczących nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę kolejową, tramwajową oraz projekty inżynieryjne. W latach 2025-2032 na rozwój kolei w Polsce przewidziano ponad 180 mld zł, co wynika z realizacji programów takich jak: Krajowy Program Kolejowy, Centralny Port Komunikacyjny, Program Kolej+ oraz Program Przystankowy.

Wzmożone inwestycje obejmą również infrastrukturę tramwajową w 15 polskich miastach, gdzie na modernizację i rozbudowę sieci przeznaczono ponad 4,2 mld zł.

Segment inwestycji inżynieryjnych w kolejnictwie także odnotuje wzrost, zarówno pod względem liczby, jak i wartości realizowanych projektów. Dodatkowym impulsem dla rozwoju budownictwa kubaturowego będą środki przeznaczone na Program Dworcowy, którego budżet do 2030 roku wynosi 4,4 mld zł, a dodatkowe 3,1 mld zł pozostaje do wykorzystania z wcześniejszej edycji programu.

W sektorze Oil&Gas, pomimo niestabilnej sytuacji geopolitycznej w Europie, przewiduje się dalszy rozwój rynku ropy naftowej i gazu ziemnego. Inwestycje koncentrują się na rozbudowie krajowych możliwości wydobycia, wzmacnianiu sieci rurociągów oraz budowie nowych instalacji. Torpol Oil&Gas szacuje potencjał przetargowy w tym segmencie na ok. 1,5 mld zł w 2025 roku. Wszystkie te czynniki wskazują na sprzyjające warunki dla dalszego rozwoju Grupy w kluczowych obszarach działalności.

Spółka będzie też kontynuować szczegółową analizę potencjalnych rynków zagranicznych, uwzględniającą ich atrakcyjność, możliwości ekspansji oraz strategię wejścia, w celu identyfikacji najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju.

W całym analizowanym okresie TORPOL zakłada, iż osiągnie ok. 12% udziału w rynku infrastruktury kolejowej.

Jeśli chodzi o cele strategiczne ESG w Grupie TORPOL, to będą się one opierały się na trzech filarach zrównoważonego rozwoju:

  • Środowisko: Minimalizacja śladu węglowego, efektywne gospodarowanie zasobami, ochrona bioróżnorodności, adaptacja do zmian klimatycznych,
  • Społeczeństwo: Równość, różnorodność, inkluzja społeczna, zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, zaangażowanie w społeczność lokalną,
  • Ład korporacyjny: Transparentność, uczciwość, odpowiedzialne zarządzanie, etyczne praktyki biznesowe, zapobieganie korupcji.
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA