Zakres prac przewidzianych kontraktem obejmuje m.in.: wymianę nawierzchni kolejowej pomiędzy stacją Giżycko a stacją Korsze wraz z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN oraz przebudową układów torowych w rejonie stacji dla pociągów towarowych o długości 750 m, a także elektryfikację linii kolejowej na odcinku Giżycko – Korsze wraz z budową sieci trakcyjnej oraz odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanego zadania. Ponadto modernizację przejdą 4 stacje kolejowe i 5 przystanków osobowych, poprawie poziomu bezpieczeństwa ulegnie 38 przejazdów drogowo-kolejowych. Dzięki elektryfikacji linii na odcinku Giżycko – Korsze nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co oznacza krótszy czas przejazdu, a także wzrost przepustowości linii i zmniejszenie oddziaływania linii na środowisko.
Wartość planowanych robót wynosi ok. 1 078 mln zł brutto (tj. ok. 876,75 mln zł netto), a termin realizacji inwestycji został ustalony na 30 miesięcy od daty podpisania umowy.