REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Tramwaje kursują do krakowskich Mistrzejowic

25 listopada 2024 r. (po pięciomiesięcznej przerwie) tramwaje wróciły do krakowskich Mistrzejowic. Tramwaje kursują do przystanku „Miśnieńska”, który jest przedostatnim przed pętlą. Na pętli „Mistrzejowice” tramwaje zawracają w ramach przejazdów technicznych.

Budowa pętli „Mistrzejowice”, fot. tramwajdomistrzejowic.pl

Nowa pętla tramwajowa w Mistrzejowicach to ważny element rozbudowy sieci komunikacyjnej Krakowa. Pętla „Mistrzejowice” będzie obsługiwała do 40 tramwajów na godzinę.

Budowa pętli „Mistrzejowice”

Budowa pętli „Mistrzejowice” rozpoczęła się w czerwcu 2024 r. Prace na pętli trwały pięć miesięcy. W ramach prac wykonawca (Gülermak) wykonał 1300 m sieci trakcyjnej rozpostartej na 32 słupach i pięciu bramkach. W ramach prac powstał ponad kilometr torowiska (dokładnie 1013 m pojedynczego toru), a całkowita ilość kruszywa zużyta pod torowisko to aż 1400 t.

– Ułożyliśmy dokładnie 179 prefabrykowanych płyt torowych. To gotowe elementy torowiska, które układa się na trasie, aby stworzyć stabilną i równą powierzchnię dla torów tramwajowych. Dzięki prefabrykacji, montaż jest szybszy i bardziej precyzyjny. Torowisko wzmocniliśmy za pomocą 320 metrów prefabrykowanych belek betonowych – powiedział Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak.

Niewybuchy na placu budowy

Pierwotnie ruch do Mistrzejowic miał być przywrócony z końcem wakacji, jednak odnalezione niewybuchy powojenne opóźniły realizację inwestycji.

– Niestety nasze plany pokrzyżowały liczne niewybuchy, na które trafiliśmy podczas prac. Z pomocą i pod całkowitym nadzorem patrolu saperskiego udało się zabezpieczyć i przewieźć na poligon ponad 100 sztuk różnego typu materiałów wybuchowych. Przez kilka tygodni musieliśmy sprawdzać teren budowy metr po metrze – zaznaczył Krzysztof Dziobek.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA