
Realizacja przedsięwzięcia znacząco zwiększy komfort wsiadania i wysiadania z i do pociągów. Obecne niskie perony odejdą do przeszłości. W ich miejsce powstaną nowe konstrukcje dostosowane do wysokości składów regionalnych i dalekobieżnych. Perony nr 1 i nr 2 po modernizacji będą miały długość odpowiednio 300 m i 400 m zapewniając lepszą obsługę dłuższych pociągów.
Platformy zostaną przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Antypoślizgowa nawierzchnia wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi dojście osobom niewidomym i niedowidzącym. Zamontowane zostaną nowe wiaty (o długości 50 m i 100 m) oraz ławki, które poprawią komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie również po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Nowe podziemne przejście zastąpi drogę dojścia do peronu nr 2 w poziomie szyn. Tunel pod torami będzie wyposażony w pochylnię przy wejściu od strony dworca oraz windę na peron nr 2 dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z ciężkim bagażem. Obok peronów ustawione będą stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, będą mogły połączyć dwa ekologiczne środki transportu.
Prace budowlane ruszą w III kwartale 2025 r. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „MOSTKOL” Sp. z o.o. Inwestycja powinna zakończyć się na przełomie 2026 i 2027 r.