
Odcinek rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na styku z przebudowywanym obecnie odcinkiem Jełowa – Bierdzany. Istniejąca DK45 zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś. W ramach inwestycji zaplanowano likwidację miejsc niebezpiecznych poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań (wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów). Na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry zaprojektowane zostało rondo czterowlotowe.
Ważnym elementem tej inwestycji jest również budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork zlokalizowanego w nowym śladzie DK45. Bezkolizyjny przejazd nad infrastrukturą kolejową zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną także przepusty drogowe oraz trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2027.