
Dokumentacja będzie dotyczyła przebudowy torów na: stacji Psary na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), łącznicy Psary – Starzyny oraz odcinka Starzyny – Kozłów (linia kolejowa nr 64 Kozłów – Koniecpol). Tą drogą codziennie kursują pociągi pomiędzy Krakowem a Warszawą i Łodzią.
Kluczowym elementem jest modernizacja jednotorowej łącznicy Psary – Starzyny o długości 3 km, która po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości do 160 km/h. Ułożenie nowych torów łącznicy będzie wymagało przebudowy na stacji Psary oraz budowy bezkolizyjnych przepraw nad CMK i linią nr 64. W tym celu zaprojektowane zostaną dwa wiadukty kolejowe.
Na odcinku linii kolejowej nr 64 Starzyny – Kozłów oraz linii kolejowej nr 570 PLK planuje budowę nowych, komputerowych urządzeń zabezpieczających ruch kolejowy sbl (samoczynna blokada liniowa), które zapewnią bezpieczeństwo większej liczbie pociągów znajdujących się w tym samym czasie na szlaku.
Całkowita przebudowa obejmie posterunek odgałęźny Starzyny, którego nowy układ torowy umożliwi sprawne przejazdy pociągów od strony łącznicy. Posterunek zyska nowoczesne urządzenia zdalnego sterowania.
Dokumentacja projektowa wraz z nadzorem autorskim w ramach projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 4, 64 i 570 na odcinkach Psary – podg. Starzyny – Kozłów” będzie gotowa w II kwartale 2027 r. Wykonawcą prac jest firma Databout.