Nowa obwodnica Kostrzyna nad Odrą
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR wykona projekt i wybuduje obwodnicę Kostrzyna nad Odrą o długości 9,2 km. Wartość kontraktu to ponad 285 mln zł. Droga powstanie w formule „Projektuj i buduj”, a czas realizacji wyniesie 39 miesięcy.
Na etap projektowy, obejmujący przygotowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji ZRID, przewidziano 17 miesięcy. Następnie, w ciągu 22 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, prowadzone będą prace budowlane. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2029 r.
Parametry techniczne inwestycji
Nowa obwodnica Kostrzyna nad Odrą będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), jednojezdniową i dwupasową. W ramach projektu powstaną cztery ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi oraz trzy nad istniejącymi drogami. Kluczowym elementem będzie most na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości blisko 1 km.
Przebieg trasy
Obwodnica zostanie poprowadzona od północno-zachodniej strony miasta, w całości po nowym śladzie. Jej początek zaplanowano na wysokości Fortu Sarbinowo. Trasa początkowo będzie prowadzić przez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273 (Szczecin – Wrocław). Następnie skieruje się na zachód, omijając Osiedle Drzewice, a dalej przez nieużytki dotrze do II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Most nad Wartą przechodzący w estakadę umożliwi bezpieczne pokonanie terenów zalewowych. Kolejny odcinek obejmie wiadukt nad linią kolejową nr 203 (Kostrzyn – Tczew). W rejonie Starego Kostrzyna trasa zostanie włączona do dróg krajowych nr 22 i 31.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
