REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Umowa pomiędzy PKP Intercity i PKP Intercity Remtrak

PKP Intercity zleci naprawy P4* i przeglądy P3* 450 wagonów firmie PKP Intercity Remtrak ze swojej grupy kapitałowej. Na realizację projektu przewidziano kwotę 401 411 135,91 zł brutto. Czynności utrzymaniowe pojazdów mają zostać przeprowadzone w zakładach naprawczych w Idzikowicach, Warszawie i Opolu.

Zdjęcie: PKP Intercity SA, www.intercity.pl

Na początku 2024 roku PKP Intercity chciało przeprowadzić rozpoznanie rynku mające na celu sprawdzenie możliwości zakładów naprawczych oraz producentów taboru, a także określenie wartości projektu. Żadna z firm świadczących czynności utrzymaniowe wagonów nie odpowiedziała na zapytanie o informację. Przewoźnik zdecydował więc o zleceniu napraw na poziomie P4 oraz przeglądów na poziomie P3 dla 450 wagonów spółce PKP Intercity Remtrak.

– Systematycznie rośnie liczba zleceń, które PKP Intercity Remtrak wykonuje dla nas. W latach 2015-2023 spółka zrealizowała aż 5 634 zlecenia, z czego 885 w 2021 roku, 913 w 2022 roku i 1 004 w 2023 roku. Od 2021 roku Remtrak prowadzi również modernizacje wagonów na poziomie P5 a od 2022 roku naprawy lokomotyw na poziomie P4 – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Czynności utrzymaniowe na poziomie P4 i P3 obejmą 34 typy różnych wagonów, w tym:

  • wagony COMBO;
  • wagony przedziałowe 1. klasy;
  • wagony przedziałowe 2. klasy;
  • wagony bezprzedziałowe 2. klasy;
  • wagony przedziałowe 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
  • wagony bezprzedziałowe 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
  • wagony restauracyjne;
  • wagony sypialne;
  • kuszetki.

W ostatnich latach trwały prace nad unowocześnieniem zakładów PKP Intercity Remtrak właśnie pod realizacje tego typu zadań. Większa liczba zamówień oznacza rozwój firmy oraz stabilizację dla pracowników.

*Pojazdy kolejowe w Polsce serwisowane są na pięciu poziomach od P1 do P5. Przeglądy oraz naprawy poziomów P1-P3 prowadzone są na co dzień czy w miarę zużycia część. Naprawy typu P4 obywają się co 3-5 lat. Sprawdzany jest wówczas dokładnie stan techniczny pojazdu, następuje planowa wymiana podzespołów oraz zespołów. Natomiast naprawy najwyższego poziomu P5 wykonywane są co 12-20 lat i mają na celu modernizację pojazdu. Wymianie są praktycznie wszystkie podzespoły, nadwozia oraz podwyższany jest standard, np. poprzez wprowadzenie gniazdek elektrycznych czy toalet z zamkniętym obiegiem.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA