REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Umowa ZUE z PKP PLK

Spółki ZUE i PLK podpisały umowę na wykonanie zamówienia pn. „Realizacja robót budowlanych oraz wykonanie projektu wykonawczego i realizacja robót budowlanych na zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych, systemu dynamicznej informacji podróżnych na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Południowe”.

Zdjęcie: ZUE S.A., www.grupazue.pl

Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E 65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”.

– Ostatni czas jest bogaty w ważne wydarzenia w historii Grupy ZUE. Po tym jak rozszerzyliśmy naszą działalność poza granice kraju, podpisując wielomilionowe kontrakty w Rumunii i realizując prace na Łotwie, przejęliśmy P.B.I. Energopol sp. z o.o. (obszar robót drogowych), z którym wygrywamy kolejne przetargi, teraz podpisaliśmy umowę na realizację dużej inwestycji na polskim rynku kolejowym. W konsekwencji dysponujemy mocnym portfelem zamówień, co pozwala nam ze spokojem przystępować do kolejnych przetargów – mówi Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

Umowa została podpisana z PKP PLK S.A., a jej wartość wynosi 785,1 mln zł netto (965,7 mln zł brutto). To jedna z trzech części największej kilkuetapowej inwestycji kolejowej w województwie śląskim w ostatnich latach. Efektem inwestycji ma być m.in. lepszy dostęp do kolei, skrócenie czasu przejazdu dzięki zwiększeniu prędkości pociągów oraz poprawa komfortu pasażerów. Dzięki rozdzieleniu ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego będzie mogło kursować więcej pociągów. Zwiększy się także bezpieczeństwo przewozu podróżnych oraz towarów. Termin realizacji zadania to 44 miesiące.

– Plany robót na rynku kolejowym ogłaszane przez rząd i PKP PLK wyglądają bardzo interesująco. Ogłaszane prace modernizacyjne mają być realizowane m.in. w ramach już przyjętej kontynuacji przez PKP PLK Krajowego Programu Kolejowego, a także programu Kolej Plus. Kolejnym ważnym zamawiającym na rynku kolejowym może zostać Centralny Port Komunikacyjny, który planuje realizację tzw. komponentu kolejowego w ramach CPK, na który składa się m.in. budowa ok. 2000 km całkowicie nowych linii kolejowych – mówi Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA