
W ramach inwestycji mają zostać zbudowane dwa przystanki dla autobusów MZK, cztery dla PKS, jeden dla prywatnych przewoźników. Nad znaczną częścią inwestycji, przede wszystkim nad przystankami autobusowymi, będzie zadaszenie. Co ważne – powstanie też budynek łączący funkcję zaplecza socjalnego, technicznego i poczekalni. Wykonawca zbuduje m.in. drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, sieci i instalacje, przebuduje ul. Kolejową wraz z parkingiem, wykona elementy małej architektury wraz z nasadzeniami zieleni.
Budowa centrum przesiadkowego to jeden z elementów większej całości spiętej w duży projekt transportowy pt. „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. Jego wartość jest szacowana na ponad 220 mln zł. Miasto zdobyło w sumie 85% dofinansowania: 70% z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, 15% z budżetu państwa.
– W mojej ocenie to jeden z największych projektów transportowych realizowanych obecnie w polskich miastach. Prócz centrum przesiadkowego zbudujemy nową zajezdnię dla autobusów, kupimy 10 autobusów wodorowych, inteligentny system zarządzania ruchem preferujący transport publiczny, system informacji pasażerskiej dla PKS-u, wprowadzimy wspólny bilet dla PKS-u, MZK, Kolei Wielkopolskich – wymienia Paweł Adamów, zastępca prezydenta Konina ds. gospodarczych.