REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Warszawa: Kończy się remont torów tramwajowych w Alei Jana Pawła II

Remont torów tramwajowych w Alei Jana Pawła II, między Rondem Zgrupowania AK „Radosław” a Placem Grunwaldzkim dobiega końca. 26 maja 2025 r. tramwaje wrócą na trasę między Śródmieściem a Żoliborzem i Bielanami.

Zdjęcie: Tramwaje Warszawskie, www.ztm.waw.pl

Na wiadukcie w Jana Pawła II znajduje się jeden z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej. Torowisko wymagało remontu nie tylko z uwagi na zużycie elementów infrastruktury, ale także komfort przejazdu. Prace w tym miejscu ruszyły pod koniec marca, otwierając tegoroczny sezon remontowy w stolicy.

Roboty, które objęły w sumie 1330 m toru pojedynczego, były prowadzone przede wszystkim siłami własnymi zakładu torowego Tramwajów Warszawskich. Na przyczółkach wiaduktu do ułożenia nowego torowiska zużyto ok. 2300 t kruszywa, a na całej długości remontowanego odcinka położono ok. 1200 podkładów i 1800 m szyn.

Na samym wiadukcie naprawione zostały ubytki w konstrukcji nośnej i dylatacje pod torowiskiem, wykonano też nową hydroizolację. W końcowym etapie położone zostały nowe prefabrykowane płyty – o łącznej powierzchni ok. 1200 m kw i masie ponad 500 ton – i ok. 900 m nowych szyn.

Ostatnie prace na wiadukcie

W tym tygodniu wszystkie prace zostaną zakończone – pora na spawanie, zabudowę i zalewanie położonych szyn specjalnymi żywicami, a także prace brukarskie przy torowisku oraz początek odtwarzania zieleni wokół torowiska. W weekend Tramwaje Warszawskie przeprowadzą testy nowego torowiska – przy użyciu wozu diagnostycznego i tramwaju liniowego.

Zamknięcie trasy wykonawcy wykorzystali także do przeprowadzenia prac na przyległych odcinkach. Odświeżona została zabudowa toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10. Zakończono też prace naprawcze w rejonie skrzyżowania ulicy W. Broniewskiego i Alei Jana Pawła II, gdzie wymieniono najbardziej zużyte fragmentu rozjazdów. Udało się również wykonać frezowanie regeneracyjne szyn na ulicy ks. J. Popiełuszki, które objęło ok. 1800 m toru pojedynczego (3600 m szyny).

Po wznowieniu ruchu tramwajów kontynuowane będą prace brukarskie przy torowisku. Roboty związane z zieloną zabudową torów na przyczółkach i rekultywacją zieleni zakończą się wczesną jesienią – wtedy na dojazdach do wiaduktu (na torowisku wykonanym w klasycznej konstrukcji podsypkowej) pojawi się zielony „dywan” z rozchodnika.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.