
Niebawem ruszy budowa tunelu o długości ok. 180 m z dwoma pasami ruchu dla samochodów. Po jednej stronie jezdni będzie chodnik z drogą rowerową oraz wyjścia prowadzące na perony przystanku kolejowego Warszawa Wesoła oraz pobliskiego przystanku autobusowego. Dostępność dla osób o ograniczonej mobilności zapewnią windy. Przebudowany zostanie pobliski układ drogowy, ul. Okuniewska i ul. Bartosza Głowackiego, który zostanie dostosowany do planowanego tunelu. Inwestycja powinna zakończyć się w 2027 r.
Na początku wykonawca zbuduje tymczasowy przejazd między przystankiem Wola Grzybowska a Warszawą Wesołą. Wykonawca wykona także budowę tymczasowego przejścia w poziomie szyn po wschodniej stronie przystanku Warszawa Wesoła oraz tymczasowego peronu przy torze w stronę Rembertowa.
W marcu PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z miastem Warszawa podpisały umowę realizacyjną ustalającą zasady współpracy i finansowania inwestycji. Kolejarze dla inwestycji w Wesołej opracowali wcześniej studium wykonalności oraz uzyskali decyzję środowiskową (DŚU). Miasto Warszawa uzyskało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Inwestycja w Wesołej realizowana jest w ramach prowadzonego przez PLK projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap IIb – część wiaduktowa”. PLK we współpracy z miastem planują i realizują, w ramach tego samego projektu, budowę trzech bezkolizyjnych skrzyżowań – poza tunelem drogowym w Wesołej, także wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej (już w budowie) oraz tunel drogowy na ul. Marsa w Warszawie Rembertów (na etapie przetargu, analizy ofert).