Jakość komunikacji miejskiej to nie tylko nowoczesne autobusy i tramwaje, to także schludny wygląd i łatwo dostępne przystanki oraz liczne pętle autobusowe, dzięki którym można optymalizować trasy autobusów.
Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego co roku realizuje takie inwestycje. Może nie są one tak spektakularne, jak budowa drugiej linii metra czy tramwaju do Wilanowa, ale bez takich prac nie można się obejść, zwłaszcza że miasto ciągle się rozrasta – powstają nowe osiedla, a ich mieszkańcy oczekują sprawnej siatki połączeń.
Właśnie dlatego powstała nowa pętla autobusowa przy ulicy Verdiego na Białołęce. Ta niewielka inwestycja pozwoli lepiej zaplanować połączenia. Dzięki niej zyskujemy nowe miejsce do postoju autobusów, które będziemy mogli skierować do obsługi tamtego rejonu. Zmieszczą się tam cztery autobusy każdego rozmiaru (w tym pojazdy przegubowe), które mogą stać na technicznym miejscu postojowym oraz przy przystanku dla pasażerów. Nowa pętla, która powstała po przebudowaniu układu drogowego pozwoli też na skrócenie trasy linii 226 (i lepsze wykorzystanie taboru), która teraz zawraca na skrzyżowaniu Zdziarskiej i Ostródzkiej, a będzie mogła zaczynać swoją trasę na osiedlu.
Podobnie inwestycja zostanie zrealizowana w Międzylesiu. Powstaną tam przystanki Wiśniowa Góra w al. Dzieci Polskich, z których będą mogły korzystać autobusy linii 147 jadące w stronę Starej Miłosny i wracające do Warszawy. Mieszkańcy zyskają dzięki temu łatwiejszy dostęp do Warszawskiego Transportu Publicznego. Obecnie autobusy linii 147 zatrzymują się na przystankach Trzykrotki i potem dopiero na wysokości ulicy Kociszewskich – odległość między tymi przystankami wynosi ponad około 850 metrów. W planach jest też przebudowa pętli na Sadybie.
To jednak tylko część realizowanych inwestycji. Nie tylko bowiem ZTM buduje nowe obiekty, ale też naprawia istniejące. I tak, właśnie zakończył się remont pętli przy ulicy Trockiej za ponad 550 tys. zł. Ekipy remontowe wykonały frezowanie części istniejącej asfaltu na pętli (ok. 1300 m2), nawierzchnia jednego z pasów przejazdowo-postojowych została wzmocniona siatką stalową w technologii Slurry Seal, a na pozostałej części jezdni robotnicy ułożyli siatkę szklano-węglową. Tam, gdzie było to konieczne, wyregulowane zostały nawierzchnie chodników, peronów oraz krawężniki.
Dużo wygodniej będzie się także korzystało z przystanków na Placu Hallera. Pełna wybojów kostka została zastąpiona nawierzchnią asfaltową, a sama nawierzchnia peronu została wyrównana. Wyregulowane zostały krawężniki, pojawiły się żółte płytki, zwiększające bezpieczeństwo.
Przystanki Piotra Skargi 01 i Bieżuńska 01 – przy ulicy Radzymińskiej (w stronę centrum) zostały odnowione wygląd. Pojawiła się nowa nawierzchnia betonowa, nowe kamienne krawężniki i nowe płytki żółte, wyznaczające bezpieczną odległość od krawędzi peronu. Podobne prace ekipy remontowe wykonały na przystanku Sienna 01 i Wartka 02.
W tym roku na remonty i budowy pętli oraz przystanków wydano 4,1 mln zł. A to nie jest koniec inwestycji, bo oprócz Wiśniowej Góry, robotnicy pojawią się w tym roku także na przystankach Henryków 01, Klasyków 01, Grabów 01, Marysin 02, Rembielińska 01 czy Madalińskiego 02 (remont nawierzchni zatoki) oraz Św. Andrzeja Boboli.