REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Budowa węzła drogowego w Sandomierzu

Po zakończeniu montażu konstrukcji nowego mostu przez Wisłę w Sandomierzu rozpoczęły się prace przy budowie węzła drogowego, który połączy przeprawę z drogą krajową nr 77, projektowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 723 oraz ulicami lokalnymi w prawobrzeżnej części miasta. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i palowe pod przyszły wiadukt.

budowa węzła drogowego w Sandomierzu – widok mostów przez Wisłę
Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce, www.gov.pl/web/gddkia-kielce/

Nowy most przez Wisłę w Sandomierzu gotowy do włączenia w układ drogowy

Nowa przeprawa mostowa posiada już kompletną konstrukcję stalową, płytę pomostu, izolację, nawierzchnię, chodniki, bariery ochronne i oświetlenie. W zeszłym roku zmontowano ją na wzmocnionych podporach po wcześniejszym rozebraniu starego obiektu. W 2025 r. most przeszedł pomyślnie próbne obciążenie. Do wykonania pozostają roboty wykończeniowe, instalacyjne, prace przy przełożeniu mediów oraz zabezpieczenia antykorozyjne wewnątrz konstrukcji.

Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 będzie dwujezdniowa, dzięki dwóm równoległym mostom. Obecnie eksploatowanym obiektem w przyszłości poprowadzony zostanie ruch w kierunku Lipnika i Kielc, natomiast nowym – w stronę Stalowej Woli i Tarnobrzega. Skierowanie ruchu na nową konstrukcję będzie możliwe po zakończeniu budowy węzła.

Decyzja zamienna i rozpoczęcie budowy węzła

Pierwotnie w tym miejscu planowano rondo, jednak w związku z planami budowy nowego odcinka DW723 przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich konieczne okazało się zaprojektowanie węzła. W sierpniu wykonawca uzyskał decyzję środowiskową i zamienną decyzję o pozwoleniu na budowę, co umożliwiło rozpoczęcie robót przygotowawczych oraz palowania pod wiadukt.

Węzeł zamiast ronda – większa przepustowość i bezpieczeństwo

Budowa węzła potrwa co najmniej do końca 2026 r. Obiekt zapewni szybsze i bezkolizyjne połączenie nowej przeprawy mostowej z siecią drogową w Sandomierzu. Dzięki temu nowy most będzie mógł w pełni przejąć funkcję poprawy przepustowości ruchu w ciągu DK77.

Możliwe, że przeprawa zostanie częściowo udostępniona kierowcom wcześniej. Wykonawca rozważa okresowe wykorzystanie nowego mostu do tymczasowej organizacji ruchu w trakcie budowy połączeń z węzłem. Takie rozwiązanie mogłoby zostać wprowadzone najwcześniej w połowie 2026 r.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.