Wniosek o DŚU dla rozbudowy DK53 Olsztyn – Szczytno
Do Burmistrza Gminy Pasym trafił wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla planowanej rozbudowy drogi krajowej nr 53 na odcinku Olsztyn – Szczytno. Dokumentacja obejmuje ponad 33-kilometrowy fragment trasy, a procedura administracyjna uwzględnia także konsultacje społeczne.
Kolejne etapy inwestycji
Po uzyskaniu DŚU planowane jest opracowanie dokumentacji przetargowej. Prace budowlane zaplanowano na lata 2029–2031. Inwestycja realizowana będzie w systemie tradycyjnym, po wcześniejszym przygotowaniu kompletnej dokumentacji projektowej.
Główne założenia rozbudowy DK53
Celem rozbudowy drogi krajowej nr 53 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz komfortu użytkowników. Projekt obejmuje m.in.:
- korektę geometrii trasy, w tym eliminację niebezpiecznych łuków,
- obejście miejscowości o zwartej zabudowie: Klewki, Pasym, Grom, Leleszki i Jęcznik,
- budowę wiaduktu nad linią kolejową w Pasymiu,
- realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 11,5 t/oś.
Wariant brązowy – wynik analizy wielokryterialnej
Na podstawie analizy technicznej, ekonomicznej, środowiskowej i społecznej wybrano tzw. wariant brązowy jako najkorzystniejszy. Powstał on jako połączenie najlepszych rozwiązań z trzech wcześniej analizowanych wariantów: czerwonego, niebieskiego i zielonego. Szczegółowy przebieg brązowego wariantu prezentuje się następująco:
- Klewki – Trękusek: wariant niebieski,
- Trękusek – Tylkowo: wariant czerwony,
- Tylkowo – Leleszki: wariant zielony,
- Leleszki – Jęcznik: wariant niebieski,
- Jęcznik – Szczytno: wariant czerwony.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
