Prace przygotowawcze dla obwodnicy Przytocznej w ciągu DK24 trwają od września 2020 roku. Umowę na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) podpisaliśmy z firmą Mosty Katowice. Wydanie DŚU pozwoli na dokończenie drugiego etapu tego opracowania, zatwierdzi również najkorzystniejszy wariant przebiegu drogi, dla którego prowadzone będą dalsze prace projektowe. W toku postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania DŚU mogą zostać przeprowadzone także konsultacje społeczne.
Preferowany wariant pomarańczowy
We wniosku o wydanie DŚU zaprezentowano kilka wariantów nowego przebiegu drogi, jednocześnie wskazując jeden z nich jako preferowany. Dla inwestycji zostały opracowane cztery warianty, dwa po stronie południowej i dwa po stronie północnej. Jako preferowany GDDKiA wskazała jeden z wariantów północnych – 4 pomarańczowy. Wg analizy wielokryterialnej to najkorzystniejszy wariant pod względem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. Uzyskał największe poparcie społeczne, a także największą liczbę punktów w kryterium środowiskowym.
Długość odcinka w wariancie preferowanym wynosi blisko 6 km, a w jego ciągu mają powstać cztery skrzyżowania z istniejącymi drogami, dwa wiadukty drogowe i most.
Źródło: tekst GDDKiA O/Zielona Góra, www.gov.pl/web/gddkia-zielona-gora/