Inwestycja w systemie „Buduj”
Blisko 10-kilometrowa obwodnica Sztumu w ciągu DK55 zostanie zrealizowana w tradycyjnym systemie „Buduj”. Prace budowlane planowane są na lata 2026–2029.
Parametry techniczne obwodnicy
Nowa obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju jednojezdniowym, z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Trasa rozpocznie się na północy, w sąsiedztwie Parku Technologicznego, i zakończy włączeniem do istniejącej DK55 tuż za Sztumską Wsią.
W ramach inwestycji przewidziano budowę sześciu skrzyżowań, 15 obiektów mostowych oraz 13 przejść dla zwierząt. Projekt obejmie również wykonanie infrastruktury towarzyszącej, niezbędnej do bezpiecznego i płynnego ruchu pojazdów.
Wyprowadzenie tranzytu poza miasto
Celem budowy obwodnicy Sztumu w ciągu DK55 jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży lokalny układ komunikacyjny oraz zwiększy przepustowość ulic w Sztumie.
Nowy przebieg DK55 usprawni także ruch dalekobieżny i regionalny, co będzie szczególnie istotne w sezonie turystycznym, gdy natężenie ruchu w tym rejonie znacznie wzrasta.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
