REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Złożono wnioski o DŚU dla S5 Ostróda – Grudziądz

GDDKiA złożyła wnioski o wydanie decyzji środowiskowych (DŚU) dla inwestycji S5 Ostróda – Grudziądz. To kluczowy etap przygotowań do realizacji trasy, określający jej przebieg oraz zasady prowadzenia prac z poszanowaniem środowiska.

Mapa trasy S5 Ostróda – Grudziądz
Grafika: GDDKiA O/Olsztyn, www.gov.pl/web/gddkia-olsztyn/
Spis treści

Procedury środowiskowe dla S5 Ostróda – Grudziądz

Wnioski o decyzje środowiskowe trafiły do Regionalnych Dyrektorów Ochrony Środowiska w Olsztynie i Bydgoszczy, co wynika z przebiegu inwestycji przez dwa województwa. Warianty wskazane we wnioskach opracowano w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, techniczne i ekonomiczne. Na etapie postępowań administracyjnych przewidziano przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Odcinek S5 w województwie kujawsko-pomorskim

Wariant W1A obejmuje 39 km odcinka S5 Ostróda – Grudziądz w przekroju 2×2, z węzłami Sarnowo, Radzyń Chełmiński i Świecie nad Osą. Projekt przewiduje budowę 42 obiektów inżynierskich, w tym 26 wiaduktów i mostów drogowych oraz 16 obiektów z funkcjami ekologicznymi. Zaplanowano również 42 przepusty i przejścia dla zwierząt, Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Radzyń Chełmiński oraz parę MOP-ów w rejonie Dębieńca.

Odcinek S5 w województwie warmińsko-mazurskim

Wariant W4 zakłada realizację 48,5 km odcinka S5 Ostróda – Grudziądz, również w przekroju 2×2. Przewidziano węzły Mierzyn, Biskupiec, Iława Południe i Franciszkowo oraz budowę 118 obiektów inżynierskich: 39 wiaduktów, trzech mostów z funkcją przejścia dla zwierząt, 15 samodzielnych przejść dla zwierząt średnich lub dużych i 76 przepustów. Rozwiązania zapewnią ciągłość sieci komunikacyjnej oraz korytarzy ekologicznych.

Kolejne etapy inwestycji

Po uzyskaniu decyzji środowiskowych planowane jest opracowanie Koncepcji programowej dla S5 Ostróda – Grudziądz. Dokumentacja ta umożliwi przygotowanie szczegółowych rozwiązań technicznych i rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych, co stanowi podstawę do ogłoszenia przetargu na realizację trasy.

Znaczenie odcinka S5 Ostróda – Grudziądz

Planowana trasa o długości blisko 90 km została ujęta w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. z perspektywą do 2033 r. S5 Ostróda – Grudziądz połączy drogę ekspresową S7 z autostradą A1, tworząc ważny korytarz transportowy wschód–zachód. Szacunkowy koszt inwestycji wynosi 6,8 mld zł, a przejazd nową trasą planowany jest na 2033 r.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.