Wybrano wykonawcę obwodnicy Gryfina
5 lutego br. GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina o długości 5,6 km.
Inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic
Przetarg został ogłoszony pod koniec września ubiegłego roku. Było to możliwe dzięki ujęciu inwestycji w rządowym Programie budowy 100 obwodnic, który obejmuje dziewięć zadań w województwie zachodniopomorskim. W przetargu na realizację jest jeszcze obwodnica Szczecinka w ciągu DK20, gdzie sprawdzane są oferty złożone przez wykonawców. Dla pozostałych siedmiu inwestycji w ubiegłym roku zostały podpisane umowy na opracowanie dokumentacji.
Projekt i budowa
Wykonawca obwodnicy Gryfina będzie miał 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.
Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond – na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Tekst i grafika: GDDKiA