W ramach budowy przybędzie 9,5 km nowej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dzięki czemu cała obwodnica Słupska będzie w pełni dwujezdniowa. Obwodnica ma długość 16,3 km i została oddana do użytku w listopadzie 2010 r. Jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów, stąd wynika konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim. GDDKiA dysponuje już praktycznie całym terenem potrzebnym do inwestycji.
Zakres prac
Roboty obejmą budowę drugiej, północnej, jezdni na odcinkach międzywęzłowych:
- odcinek 1: pomiędzy węzłami Słupsk Zachód (dawniej Reblinko) i Słupsk Południe (d. Kobylnica) o długości ponad 2,3 km;
- odcinek 2: pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód (d. Głobino) o długości niemal 5 km;
- odcinek 3: pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo o długości 2,2 km.
Ponadto w ramach umowy przewidziano poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich – drugi most przez rzekę Słupię o długości ok. 148 m. Ponadto, minimalizując przyszłościowo wpływ rozbudowanej obwodnicy na otoczenie, ulegnie zwiększeniu długość ekranów akustycznych. Na trasie stanie ich dodatkowe 640 m.
Na trasie przewidziano budowę systemu sterowania ruchem, który zostanie później wpięty do Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.
Wykonawcą prac projektowych i budowlanych jest firma STRABAG. Ich koszt wynosi ok. 128 mln zł.
Źródło: GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/