REKLAMA
Kolej Wiadomości

Zaawansowanie prac na stacji Warszawa Zachodnia

28 marca br. spółka Budimex połączyła, w trakcie prac budowlanych, nowy tunel na poziomie -1 od strony Alei Jerozolimskich z gotowym już nowym tunelem od strony Woli. Połączenie odbyło się 8 metrów pod ziemią pod kursującymi pociągami.

Zdjęcie: Budimex SA, www.media.budimex.pl

Pod koniec marca uruchomiona została winda tymczasowa do kładki nad peronami od strony Alej Jerozolimskich. Do połowy czerwca Budimex zakończy prace na peronach 1, 2 i 3.

W dalszym czasie będą trwały prace na poziomie -1 dworca. Na budowie pracuje każdego dnia ponad 600 osób i 160 jednostek sprzętowych. Trwa obecnie konstruowanie peronów 1,2 i 3 oraz zadaszenia tej części stacji. Budimex prowadzi też prace wykończeniowe nowej hali dworca od strony Woli.

Zakończenie prac związanych z infrastrukturą pasażerską jest przewidziane do końca 2024 roku. Budowa stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych budów w Polsce o wartości ponad 2 mld zł. W jej ramach przebudowano już ponad 100 rozjazdów i 30 km torów. Linia średnicowa zyskała dzięki pracom nowe połączenie z układem torowym linii radomskiej i małej linii obwodowej. Powstało także nowe wyjście torowe do lotniska w ramach projektu CPK.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA