
Do wykonania ustroju nośnego estakady ES-2/3 zużyto m.in. ponad 800 t stali zbrojeniowej i ponad 133 t stali sprężającej. Dla przykładu, w pełni załadowany Airbus A380 waży prawie 600 t. Użyto także ponad 3367 m3 betonu o wysokiej wytrzymałości C50/60. Dla zobrazowania to mniej więcej tyle co ok. 47 kontenerów morskich.
Po zabetonowaniu i sprężeniu zwornika, na estakadzie pozostaje jeszcze do wykonania ostatni element konstrukcji tj. element stacjonarny o długości ok. 14,5 m.
Estakada ES-2/3 w m. Zboiska to jeden z trzech tego typu obiektów inżynierskich, jakie budowane są na ponad 10 km odcinku drogi S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Obiekt ten przeprowadza drogę ekspresową nad rzeką Jasiołka, przejściem dla zwierząt dużych zintegrowanym z rzeką, dodatkową jezdnią oraz pasem utrzymaniowym.
Obiekt budowany jest w technologii betonowania nawisowego. Konstrukcja nośna jezdni estakady składa się z 27 segmentów nawisowych, 2 segmentów tzw. startowych usytuowanych na podporach pośrednich – filarach i 2 segmentów wykonywanych metodą tradycyjną łączących pozostałe segmenty z przyczółkami czyli podporami skrajnymi.
Wykonawcą tego odcinka drogi S19 jest spółka STRABAG. Wartość umowy to 478 907 636,94 zł.