
Rozbudowa Terminala realizuje jeden z kluczowych celów Polityki Energetycznej kraju, mówiący o dywersyfikacji źródeł i kierunków dostarczania gazu ziemnego. Dzięki Terminalowi Polska ma możliwość sprowadzenia gazu z różnych stron świata w postaci skroplonej, a następnie po regazyfikacji przesyłania go gazociągami w głąb kraju i poza nasze granice. W 2015 r. przepustowość Terminala LNG w Świnoujściu, jako punktu wejścia do krajowego systemu przesyłowego, wynosiła 5 mld m3 rocznie.
Program rozbudowy obiektu był podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap polegał na zwiększeniu parametrów pracy istniejącej instalacji regazyfikacyjnej dzięki m.in. zamontowaniu dwóch kolejnych regazyfikatorów SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser) i ciągu pomiarowego. W efekcie tych działań od stycznia 2022 r. Terminal mógł świadczyć usługi regazyfikacji, o mocy na poziomie 6,2 mld m3.
W ramach drugiego etapu powstał trzeci zbiornik i drugie nabrzeże do rozładunku, załadunku i bunkrowania LNG wraz z estakadą przesyłową, łączącą instalacje nabrzeża z nowym zbiornikiem. Zadaniem tych obiektów jest poprawa elastyczności pracy Terminala i zwiększenie zdolności operacyjnych m.in. odbiór większych wolumenów dostaw gazu LNG i bunkrowanie, czyli tankowanie statków gazem LNG bezpośrednio przy nabrzeżu. Dzięki wybudowaniu tych obiektów Terminal LNG w Świnoujściu osiągnął moce regazyfikacyjne na poziomie 8,3 mld m3 w skali roku.
Inwestorem budowy części hydrotechnicznej nabrzeża, czyli stanowiska statkowego, konstrukcji morskiej estakady przesyłowej i infrastruktury cumowniczej był Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Inwestycja związana z rozbudową jest dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w wysokości ok. 461 mln zł.