Złożono kolejny wniosek o ZRID dla Via Carpatia
Na dwa tygodnie przed zakładanym terminem do Wojewody Lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji ZRID dla fragmentu drogi S19. Dotyczy on odcinka od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego.
Gotowy projekt, w planach budowa
Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Zgodnie z umową wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie przez Wojewodę Lubelskiego decyzji ZRID. Wydanie tej decyzji umożliwi nie tylko rozpoczęcie budowy, ale także procesu odszkodowawczego dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości przewidzianych pod drogę. Zakończenie budowy planowane jest w drugiej połowie 2025 r.
W ramach inwestycji
W ramach zadania przewidziana jest budowa ok. 13,7 km drogi ekspresowej od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do końca obecnej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Obwodnica, poza dwoma węzłami, jest drogą jednojezdniową i w ramach inwestycji zyska na odcinku ok. 6,2 km drugą jezdnię. Przebudowane zostaną też łącznice węzłów Międzyrzec Podlaski Północ oraz Międzyrzec Podlaski Południe. Z kolei węzeł Łukowisko, łączący ten odcinek trasy Via Carpatia z autostradą A2, powstanie w ramach realizacji jednego z odcinków autostrady.
Ekspresowa obwodnica
W ramach inwestycji zaprojektowanych zostało także sześć obiektów inżynierskich, w tym przejście dla dużych zwierząt i wiadukt nad linią kolejową. Wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Halasy i MOP Tuliłów), drogi dojazdowe i lokalne. Istniejąca obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej.
Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/