Zanim jednak możliwe będzie wprowadzenie Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu (PTOR) konieczna jest realizacja tymczasowych, krótkotrwałych organizacji ruchu. Umożliwią one likwidację istniejących elementów organizacji ruchu na całym odcinku przebudowywanej drogi S19 funkcjonujących dla układu jezdni 2+1, tj. wysp separujących ruch, oznakowania poziomego, barier energochłonnych w pasie rozdziału, znaków pionowych itp.
Organizacja ruchu na czas rozbudowy
Wdrożenie docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu na cały etap robót będzie trwało około 1,5 roku. W pierwszej kolejności wykonane zostaną przewiązki, usunięte zostaną wszystkie kolidujące z TOR elementy BRD oraz oznakowanie poziome. Następnie ruch pojazdów z obowiązującego w stanie istniejącym przekroju trzyjezdniowego z ruchem naprzemiennym 2+1 zostanie zmieniony do ruchu dwujezdniowego w dwóch przeciwległych kierunkach 1+1. Ten etap zmian w organizacji ruchu będzie się odbywał się w trzech pododcinkach:
- Pododcinek 1: węzeł Sokołów Małopolski Północ – węzeł Sokołów Małopolski gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia,
- Pododcinek 2: węzeł Sokołów Małopolski – początek odcinka dwujezdniowego za MOP-em Stobierna gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia,
- Pododcinek 3: koniec odcinka dwujezdniowego w miejscowości Stobierna do węzła Jasionka, gdzie dobudowywana będzie jezdnia wschodnia.