Drogi Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Zmiany związane z budową S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój

Wczoraj przekierowano ruch z drogi krajowej nr 47 pod budowany wiadukt, na ok. 200 m odcinek jednej jezdni drogi ekspresowej S7, na Zbójeckiej Górze. W dalszej części ruch odbywa się tak jak dotychczas.

Budowa S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój, fot. GDDKiA O/KrakówZmiana organizacji ruchu spowodowana jest koniecznością rozebrania starej „Zakopianki” na tym odcinku, aby wykonać wykop pod jezdnię prawą S7 i MOP (miejsce obsługi podróżnych) Zbójecka Góra, a także najazdów na budowany wiadukt nad S7.

Wprowadzane zmiany dotyczą odcinka III S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój, na którym pomimo warunków zimowych trwają prace tak na obiektach mostowych jak i w części drogowej. Prace są kontynuowane przy zbrojeniach i betonowaniu na:
– estakadzie nad potokiem Stachorówka, ciekiem bez nazwy DK28 oraz łącznicami węzła Skomielna (dł. 425 m),
– najdłuższej estakadzie (dł. 992 m) nad doliną, która jest jednocześnie przejściem dolnym dla zwierząt,
– estakadzie nad ciekiem bez nazwy, DK7 oraz drogami lokalnymi w Skomielnej (dł. 281 m),
– estakadzie w Radce-Zdroju nad ciekiem bez nazwy, DK7 i drogą zbiorczą (dł. 407 m).

Fundamenty, podpory i konstrukcje oporowe obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady) na tym odcinku zostały wykonane w 100%, ustroje nośne w 99,8%, izolacje w 81,4%. Prace wykończeniowe zrobione są w 39%.

W ramach robót drogowych w minionym tygodniu kontynuowano wykonywanie: wykopów (DK47); nasypów (S7, DK7). Umacniano skarpy i dna rowów brukiem na podsypce cementowo piaskowej. Na skarpie nasypu montowano gwoździe gruntowe i dreny wgłębne. 98,5% wykopów zostało już zrobione i 54,1% nasypów. Ponad jedna trzecia części drogowej inwestycji ma podbudowę bitumiczną a 31,1% warstwę wiążącą nawierzchni.

Wykonawcą jest włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. Wartość kontraktu to 615 068 976,27 zł brutto.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI