
Uzyskanie decyzji ZRID pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych. Umożliwi też rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod budowę drogi.
Istniejąca obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją inwestycji zakończonej w 2021 r. Obejmowała ona budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego. Obecna inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wspomnianego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2×2 i nośności 11,5 tony na oś.
Zakres inwestycji obejmie również budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu nad kanałem Łuczańskim i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych.