Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy, co planowane jest w marcu br.
Gotowa za rok
Umowę na realizację zadania, w systemie „Projektuj i buduj” podpisano 14 kwietnia 2022 r. z wyłonionym w przetargu konsorcjum firm Unibep i Value Engineering. Wartość kontraktu – 77,7 mln zł. Obwodnica ma być gotowa w II kwartale 2025 r.
Przystosowana do ciężkiego ruchu
Wybudowany zostanie jednojezdniowy odcinek drogi krajowej nr 66, o długości 2,92 km, od istniejącej DK19 do istniejącej DK66. Na początku i na końcu odcinka powstaną ronda. Przewidziano nawierzchnie bitumiczną, a droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś. Ten odcinek połączy się z budowaną obecnie drogą ekspresową S19 i fragmentem DK66 od węzła Bielsk Podlaski Zachód do DK19.
Coś dla ruchu lokalnego
W ramach zadania wykonane zostaną cztery obiekty inżynierskie, w tym most nad rzeką Białą (pełniący funkcję przejścia dla zwierząt) oraz wiadukt nad torami. W trakcie realizacji kontraktu przebudowane zostaną istniejące drogi i ulice kolidujące z powstającą droga krajową. Przewidziano też budowę dodatkowych jezdni obsługujących ruch lokalny.