Rozpoczęcie prac przygotowawczych w tym: prace geodezyjne oraz rozpoznanie saperskie nastąpi od poniedziałku, 24 czerwca.
W pierwszej kolejności zostaną usunięte kolizje z siecią telekomunikacyjną, energetyczną oraz PKP.
Umowa na drugi etap inwestycji została podpisana w październiku 2017 r. z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o.o. na kwotę 139,8 mln zł. W ramach zadania zostanie zrealizowany odcinek o długości ok. 6,8 km.
Planowany termin oddania do ruchu – połowa 2021 r.
Budowany odcinek obwodnicy w ramach II Etapu będzie drogą techniczną klasy S. Od istniejącego węzła Kępno pobiegnie nowa trasa o nawierzchni bitumicznej. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma przeciwległymi pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie droga jednojezdniowa (do węzła Baranów) o nośności 11,5 t/oś. Włączy się do istniejącego przebiegu DK11 na terenie woj. wielkopolskiego. W ramach tego etapu inwestycji powstanie 9 obiektów mostowych oraz 2 węzły: węzeł „Kępno – Wschód” (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz węzeł „Baranów” (połączenie z drogą krajową nr 11). Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).
Autor: GDDKiA O/Opole