REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Powstają nowe perony na trasie Dęblin – Lublin

PLK na trasie Dęblin – Lublin budują nowe perony m.in. na stacjach: Lublin, Zarzeka, Puławy, Klementowice, Motycz. Pasażerowie skorzystają z nich już jesienią. Inwestycja PLK współfinansowana jest z POIiŚ.

Zdjęcie: L.Brylowski
Zdjęcie: L.Brylowski
Od kwietnia na lubelskim odcinku trasy Warszawa – Lublin kontynuują prace nowi wykonawcy. Na odcinku od Lublina do Dęblina budowane są nowe perony na 17 stacjach i przystankach. Ścianki peronowe stawiane są w Lublinie, Zarzece, Puławach, Klementowicach, Sadurkach, Motyczu, Miłocinie. Na stacjach w Lublinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu trwa budowa nowych wygodnych przejść podziemnych. Dla podróżnych będą tam zainstalowane windy. Gotowa jest już konstrukcja tunelu pod torami na nowym przystanku Lublin Zachodni.

Na jesieni dla pasażerów będzie gotowych 19 wygodnych peronów między Dęblinem a Lublinem. Wszystkie będą wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na odcinku Lublin – Dęblin będzie układany pierwszy nowy tor. Wykonawca przygotowuje teren. Równocześnie budowane są obiekty inżynieryjne, to m.in. 5 przejść podziemnych, 11 mostów, 9 wiaduktów.

We wrześniu planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa – Lublin


Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1 h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

Łącznica usprawni ruch pociągów w Lublinie


Do zakresu prac, obejmujących węzeł lubelski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii kolejowej nr 68 ze Stalowej Woli z linią kolejową nr 7 w stronę Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie wszystkie pociągi towarowe będą musiały wjeżdżać na stację Lublin Główny. Poprawią się również możliwości obsługi ruchu pasażerskiego. Rozpoczęcie budowy nastąpi na przełomie 2020/2021 r.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.


Tekst: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: L.Brylowski

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA