REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Umowa na rewitalizację linii Zbąszynek – Gubin

PLK podpisały umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Eco-Baza na rewitalizację linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin. Prace za ok. 106 mln zł z RPO województwa lubuskiego planowane są do końca 2021 r.

Stacja Babimost, fot. PKP PLK
Stacja Babimost, fot. PKP PLK
Na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane, wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będzie nowa nawierzchnia, wygodne ławki, wiaty oraz czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo zapewni jasne oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się powstaną pochylnie. Z nowoczesnych platform podróżni pojadą m.in. w stronę Gorzowa Wielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli.

Efektem inwestycji będą sprawne podróże. Prędkość pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem zwiększy się do 120 km/h. To o 20 km/h więcej niż obecnie. Sprawne przejazdy składów pasażerskich i towarowych zapewnią prace torowe, m.in. wymiana podkładów. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych. Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring zwiększą bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów oraz Babimost zwiększy się przepustowość linii. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy województwa lubuskiego zyskają lepsze możliwości podróży koleją.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują prace w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap”. 6 września 2019 r. podpisano umowę z wykonawcą, Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Eco-Baza. Projekt jest wart ok. 106 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa Lubuskiego, Funduszu Kolejowego oraz ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych S.A. Inwestycja planowana jest do końca 2021 r.

Kolejne dobre zmiany na linii


Rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będzie kontynuacją wcześniejszych prac. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa – nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 km, który umożliwił jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Skróciły się podróże m.in. w regionie Dzięki inwestycji podróżni zyskali też nowoczesny peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.

Tekst i zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA