9 ofert na zaprojektowanie obwodnicy Sokołowa Podlaskiego
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie 17 km obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Pozostałe oferty:
4 803 150,00 zł, S.T.I. Polska
4 500 570,00 zł, IVIA
5 375 100,00 zł, Mosty Katowice
6 494 400,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MP-MOSTY (partner), MP INFRA (partner)
4 967 724,00 zł, Multiconsult Polska
6 510 759,00 zł, konsorcjum: TPF (lider), TOF Getinsa Euroestudios (partner)
4 624 923,00 zł, Value Engineering
Jak będą oceniane oferty?
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
– zespół projektowy – 18 proc.,
– zespół środowiskowy – 10 proc.,
– zespół geologiczny – 6 proc.,
– liczba wizji lokalnych – 6 proc.,
– cena – 60 proc.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kwartale 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest latem 2023 r.
Zakres prac
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Źródło: GDDKiA