Budimex jako jeden z największych graczy na rynku budowlanym mocno inwestuje w sprzęt kolejowy. W ostatnim czasie spółka zakupiła między innymi podbijarki, profilarki i pociągi sieciowe. Kolejne dwie najnowocześniejsze w swojej kategorii maszyny firmy Plasser Theurer są już produkowane i trafią na place budowy w przyszłym roku.
W swoim wyposażeniu Budimex posiada lokomotywy najnowszej generacji o przeznaczeniu manewrowym, które są bardzo zróżnicowane pod względem mocy i wielkości – począwszy od lekkich, służących do sterowania najwyżej kilkoma lub kilkunastoma wagonami aż po maszyny do realizacji najcięższych zadań. We flocie Budimeksu znajduje się m.in. lokomotywa 6Dh-002, która jest wyposażona w system zdalnego sterowania, systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. Zabudowany przedział silnikowy w 6Dh-002 jest maksymalnie obniżony, przez co maszynista ma dużo lepszą widoczność szlaku, a zastosowany silnik Caterpillar C27 o mocy 962 KM pozwala na bezawaryjną i wydajną pracę nawet z ciężkimi składami. W swojej flocie generalny wykonawca posiada również wagony typu 418V serii Fals, 411V serii Faccpp, 203V/204Vb serii Flls, 426Vb serii Faccs, 453Z serii Res oraz 412Z serii Rs.
Budimex realizuje wiele kontraktów kolejowych i ma zabezpieczony portfel prac na kolejne trzy lata. Wieloletnie doświadczenie na rynku, własny sprzęt oraz niezawodna kadra specjalistów pozwala spółce prowadzić najbardziej skomplikowane projekty. Jednocześnie nowoczesne maszyny oraz zastosowane w ich innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne znacząco zwiększają wydajność, współczynnik bezawaryjności oraz komfort i bezpieczeństwo drużyn trakcyjnych obsługujących pojazd.
Tekst i zdjęcia: Budimex SA