Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina
20 listopada GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. W przetargu wpłynęły 4 oferty, a zaoferowane przez wykonawców kwoty wynosiły od 74,77 mln zł do 82,59 mln zł.
Pierwszy przetarg z Programu budowy 100 obwodnic
Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnica Gryfina o długości 5,6 km został ogłoszony pod koniec września tego roku. Jest to pierwsza z dziewięciu zachodniopomorskich obwodnic z Programu budowy 100 obwodnic z rozpoczętą procedurą wyboru wykonawcy. Do końca tego roku planujemy jeszcze ogłosić przetarg na realizację obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20. Pozostałe obwodnice są w trakcie prac przygotowawczych.
Projekt i budowa
Opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma zająć maksymalnie 17 miesięcy. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali w ofertach skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące, także roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.
Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond – na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Efekt wielu lat przygotowań
Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwały prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Wejście w fazę realizacji tej inwestycji było możliwe dzięki ujęciu zadania w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Źródło: GDDKiA O/Szczecin