Umowa na budowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska
28 maja 2021 r. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska w ciągu S6. Po zakończeniu inwestycji cała obwodnica będzie w pełni dwujezdniowa.
Obwodnica Słupska o długości 16,3 km, oddana do użytku w listopadzie 2010 r., jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów. Stąd wynika konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim.
Zamówienie obejmuje budowę drugiej, północnej, jezdni na odcinkach międzywęzłowych:
– odcinek 1: pomiędzy węzłami Słupsk Zachód (dawniej Reblinko) i Słupsk Południe (d. Kobylnica) o długości 2,34 km;
– odcinek 2: pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód (d. Głobino) o długości 4,97 km;
– odcinek 3: pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo o długości 2,2 km.
Ponadto w ramach umowy przewidziano poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich – drugi most przez rzekę Słupię o długości ok. 147 m.
Umowa
Wykonawca rozbudowy, firma STRABAG, zobowiązał się do przedłużenia okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o 5 lat oraz skrócenie terminu realizacji zadania o trzy miesiące. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych (w tym czasie, tylko w okresie robót, będą trzy przerwy zimowe – od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe. Koszt prac to 128 440 271,21 zł.
Dodatkowe środki z budżetu państwa
Postępowanie przetargowe obejmuje odcinek drogi ekspresowej S6, realizowany po decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy. W przetargach są jeszcze cztery odcinki trasy S6 między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gddkia.gov.pl