Connecting Europe Express dotarł do Krakowa
23 września Connecting Europe Express zatrzymał się na stacji Kraków Główny. Pociąg promujący kolej – podobnie jak inne pociągi dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne korzysta z efektów inwestycja realizowanej przez PLK m.in. na odc. Kraków – Rudzice.
Europejski skład Connecting Europe Express wjechał do Polski 19 września br. Pociąg miał specjalne postoje w Warszawie, Muszynie, w Gdańsku przy kolejowych targach TRAKO, Białymstoku. Ekspres wyruszył w trasę 2 września z Lizbony i odwiedzi ponad 40 miast w 26 krajach.
Nowa kolej w Krakowie dla sprawnych połączeń krajowych i międzynarodowych
W stolicy Małopolski, przebudowywana jest linia średnicowa. Dzięki niej łatwiejsze będą podróże aglomeracyjne oraz w kraju i Europie. Atrakcyjna oferta będzie możliwa dzięki przebudowie i budowie nowych przystanków, torów, estakad, mostów, wiaduktów. Kolej staje się w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych, także osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zastosowane rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego znacznie usprawni i zwiększy możliwości kolei. Przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”, to największe przedsięwzięcie unijne, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie.
Kolej zmienia się dla podróżnych w Małopolsce
Dzięki inwestycjom PLK, realizowanym w województwie, m.in. przy wsparciu środków unijnych kolej staje się bardziej dostępna i komfortowa. Pasażerowie zyskują dostępniejsze, wygodniejsze stacje, przystanki i atrakcyjne możliwości przejazdów pociągiem. Czas podróży skróciła m.in. modernizacja trasy między Krakowem a Katowicami. Wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewniła budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
W Krakowie nowa kolej powstaje w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Projekt o wartości przeszło 1 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl