
Obok peronów budowane jest nowe przejście podziemne. Widać prace przy fundamentach i zbrojeniu. Przejście o długości 110 m zastąpi dwa tunele i poprawi komunikację – umożliwi wygodne dojście do pociągów oraz na drugą stronę stacji do osiedla Zatorze. Tunel będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i wyposażony w windy.
Na stacji Ełk Towarowy postępują roboty przy wzmacnianiu podtorza i budowie nowych rozjazdów. Stacja będzie mogła przyjmować pociągi o długości 740 m. Inwestycja istotne poprawi warunki przewozów towarowych. Wzrośnie znaczenie kolei jako ekologicznego, efektywnego środka transportu.
Na przystanku Ełk Szyba Wschód budowany jest pierwszy z dwóch dwustumetrowych peronów.
Inwestycja w Ełku o wartości 587 mln zł realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace zaplanowano do końca 2023 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl