![Grafika: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Wrzesień/19/_resampled/ResizedImage620672-S7-Miechow-Szczepanowice.png)
Odcinek Miechów – Szczepanowice jest ostatnim pomiędzy Warszawą i Krakowem, który czeka na rozpoczęcie prac. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7.
Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Powstanie system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym na przejścia dla zwierząt, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej.
Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Od północy odcinek S7 Miechów – Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło – Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice – Widoma.
Termin i koszt realizacji
8 lutego 2021 r. podpisano umowę na projekt i budowę z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i SP SINE MIDAS STROY (partner). Zgodnie z umową zakończenie prac na tym odcinku powinno nastąpić w sierpniu 2024 r.
Koszt prac wyniesie ponad 162,4 mln zł. Środki finansowe pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego.
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/